4 Kasım 2008 Salı

Atatürk 'Mustafa'yı görse...

DİYELİM ki Atatürk beyaz atının üzerinde çıkageldi, yanında İsmet Paşa, komutanları, yaverler...

Aşağıda Cumhuriyet Bayramı ve herkes "Mustafa"yı seyretmek için kuyruklarda.

Atatürk, İsmet Paşa'nın kulağına eğilerek:

"Şu arkada, elinde bazuka gibi boru olan, topçu neferi midir?.."

İsmet Paşa:

"Hayır Gazi Hazretleri, o Can Dündar, muharrir... Elindeki kamera aleti, hususiyeti sinema çeker..."

"Niye atlarımızın kıçını çekiyor?.."

"Buna 'insani boyut belgeseli' diyorlar..."

Ata:

"İlke ve inkılaplar yönü ile de belgesel imal ederler mi bu fikriyatta olanlar?.."

"Sponsor lazım..."

"Sponsor bir nevi milli şuur gibi bir şey midir?.."

İsmet Paşa:

"Hayır Gazi Hazretleri, parayı veren... Parayı kim veriyorsa, şuur o cihette nüks etmektedir..."

Atatürk:

"Pekiiii... Aziz milletimiz sinemaya girip, aziz askerlerimizin cephelerde elde ettikleri muazzam zaferleri vefa hissiyatları içinde mi seyretmekte?.."

İsmet Paşa:

"İnsani yön belgeseli hesabıyla bakmaktadırlar, gece karanlıkta önderimiz ne yapmakta..."

Ata:

"O karanlık gecelerde uykusuz kalıp bir hür vatan yaratma sancılarımın acısını anlamışlar demek ki..."

İsmet Paşa fısıldayarak:

"Hayır, bir oturuşta büyük rakı içtiğiniz, gece karanlıktan korktuğunuz ima edilmekte..."

Atatürk hüzünle:

"Buna asıl aydınlıktan korkan hilafetçiler sevinecekler... Onlar hálá dergáhlarında oturuyorlar mı İsmet?..."

İsmet Paşa:

"Hayır Gazi Hazretleri, devletin tepesinde oturuyorlar..."

"Peki, Cumhuriyet Bayramı diye neyi kutlamaktadır bu millet..."

İsmet Paşa:

"Cumhuriyetten geri kalanını..."

Atatürk, atını çevirir:

"Gidelim Paşa..."

Bekir COŞKUN
http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=10258287&yazarid=2


***

Yorum ekleme mecburiyeti:
Daha film vizyona girmeden önce aptal tarafima denk geldi, bir haberin gazina gelip turkcell'e kizdim.
Nasil sponsorlugunu ceker bu filmden dedim.

Sonraaa, okuyunca bu filmin ne menem bir film oldugunu, Can Dündar'in kimlerden oldugu söylentilerini, filmden detayli anlatilmis sahneleri... utandim sorgulamadan yargiladigim icin...

Atamizin üzerinden ceksinler o pis ellerini!!!

Biyo'yu okudunuz mu?

6 yorum:

yaban dedi ki...

Biyoyu dün okumuştum ben, onun izlenimlerine de güvendim ama filmi görmeden kötü düşünmek istemiyorum diye ısrarla telkinde bulunuyorum kendime. Bir de Can Dündar'ı severdim, ona yakıştıramıyorum. Can Dündar kimlerdenmiş Demet?
*
Ehe dedikodu cümlesi gibi oldu, falanca kimlerdenmiş Demet?

Demet dedi ki...

Yabanim filmden anlatilan/yazilan sahneleri okuyunca, birak inanip inanmamayi izlemeyi bile dusunmuyorum. Kizginim ama öfkemi Ata'ya olan sevgime sahip cikarak bastiriyorum.
Filmi yapanlara ve yaptiranlara para kazandirmak istemiyorum, nasil olsa bugun yarin internete düsecektir. O zaman belki izlerim, sirf 'kendi gözümle de gördüm' demek icin...

Can Dündar'in 'kimlerden' oldugunu adiyla saniyla bilmiyorum gercekten ama 'bizlerden'( ya da 'ben'den diyeyim) olmadigi kesin gibi artik...
:)

Haydins dedi ki...

Bende okumustum bu yaziyi..
Simdide gidip biyo'yu okuayayim.Ben cok guzel birsey bekliyordum ama cok elestiri aldi bende gozumle gordum demeyi bekliyorum.Film hakkinda yorum yapamiyorum..Herkesin algisi farkli olabiliyor..

Adsız dedi ki...

Radikal Gazetesi köse yazari Türker Alkan'in 01.11.08 tarihli ve "Bir Büyük Adama Saygiyla" baslikli yazisini da okumanizi tavsiye ederim. Link:
http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=YazarYazisi&ArticleID=906153&Yazar=%20&Date=05.11.2008&PAGE=

Demet dedi ki...

Önerinden sonra okudum Rahsan, tesekkürler :)

nilly dedi ki...

Demet ya keske bu notunu baska zaman gorseyim. Su an saat sabaha karsı 2 ve yaklaşık 2 saattir Biyo okuyorum. Daha dogrusu yorumları filan. Hepsini okuyamadım gayri daral geldi. Of ben senin yazılarını okuyup neselenmeye gelmiştim halbukiiiii :)