24 Şubat 2008 Pazar

Bu günler, ileride geri dönüp baktigimda 'hayatimin en ilginc günleri' olarak addedecegim günler olacak.
$ükürler olsun ki, bu günleri gördüm. Icime baktim, dikkatli, özenli, yava$ca... Kimler incitmi$ beni, kimler sevmi$, sevindirmi$. Kimler icin neler yapilmi$... Kimler benim icin neler yapmi$lar...?

Bu 30 ya$ina güle güle demek üzere olan kadin, en geriye dönüp bakiyor, hatirlayabildigi en eskiye, ve bu güne geliyor gün be gün. Hangi sancilari, hangi kahkahalari, hangi haksizliklari, hangi destekleri, hangi gözya$larini, hangi gem vurmalari hatirliyorsa hepsinin üzerini fosforla ciziyor ilk önce. Cünkü unutmak yazmaz onun defterinde, bu yüzden geri dönüp dönüp o üstünü fosforladigi yerlere tekrar bakacak.

Cünkü dilini bilmediklerinin ülkesinde, yanimda kimseler yokken hep icimle konu$tum ben. Icimle konu$urken geveze olan ben degildim, icimdi, bu yüzden dinlerken, agaclari, ku$lari, sincaplari, akan sulari, dökülen yapraklari da dinleyebildim, kulak benimdi, neyi nasil duyacagima ben karar verebilirdim. Ne kadar cok $ey dinlemek/duymak istersem o kadar daha iyi duymaya algilamaya ba$ladi kulaklarim.

Telefonumun calmamasina üzüldügüm zamanlar olmu$tu, bir email yazmak cok mu zor diye icimden gecirdigim anlar. Ama dedim ki sonra, herkes bir ko$u$turmacada, kolay degil telefona sarilmak. Istanbul gibi yerde, uzaktaki bir arkada$i hatirlamak ve hatir sormak.

Benim icin de kolay degildi o zamanlar.

Iyi oldu neticede, aramayip sormayanlara, bir kisa mesaj bile yazmayanlara, bu vesile ile te$ekkürü borc bilirim :)

Püf noktasini biliyorum artik, vakit ayirmak istersem o vakit beni hazir bekliyor olacak. Hic bir $eyi ne kendime ne ba$kasina bahane etmeyecegim.

Neyi aradiysam hayat onu cikardi karsima. Burada agacla, ku$la, suyla ha$ir ne$ir oldum, onlarla kurdugum diyalog, börtüye böcege olan hayranligimi arttirdi, o arttikca hassasiyet ve duyarlilik denen olgularin üzerinde yeniden dü$ündüm... Bunlarin bir kac degi$ik yüzü olamayacagini, olunursa kayitsiz $artsiz olunmasi gerektigini dü$ündüm.

Sürekli bir $eyler okuyorum bu günlerde. Öyle bir yolculuga ciktim ki, her nefeslendigim durakta yeni tabelalarin oklari carpiyor gözüme ve yolculuguma devam etmem icap ediyor. :) Kâh yeni bir olgu üzerinde dü$ünmek, kâh yapi$ip kalmi$ huylar, ali$kanliklar üzerinde revizyona gitmek...

Hayatin gizli geometrisi, kar$ima hangi kodlari cikaracagina sirayla karar veriyor. Bana da hic acele etmeden, keyifli, sakin, mutlu ve cokca da huzurlu bir sürecte o kodlarin pe$inden gitmek kaliyor.

Görmek isterseniz her $ey görünür oluyor :)

Dikkaaattt!! Vejetaryen yemek tarifleri yakinda ba$liyoorr, yemek icin ille de vejetaryen olmak gerekmiyor ;-)

2 yorum:

zeynep dedi ki...

Çok güzel bir yazı. Okurken tüylerim diken diken oldu.Sen son zamanlarda o kadar çok değiştin ki arkadaşım. Benim tanıdığım insanlar içinde en büyük değişime uğrayan kişi sensin. Çok çalkantılı, çok iniş çıkışlı günler geçirdin ve sonunda bambaşka bir Demet olup çıkıverdin. Hiçbirimizin hayatı senin kadar değişmedi, sanırım bu yüzden hiçbirimiz senin kadar çok olgunlaşıp hayata pozitif bakan biri haline gelemedik.

nilly dedi ki...

Burada yazdiklarin bana cok tanidik geliyor. Ayni deneyimden bende gectim. Hala da geciyorum. Bende onceleri bana iki satir yazmayan insanlar icin yogun, gunleri kosturmaca icinde geciyor falandi filandi diye onlar adina bahaneler uyduruyordum. Ama baktim ki istedikleri herseye vakit ayirabiliyorlarda! Icin aciyarak Gozden irak gonulden irak olur lafinin dogruluguna inaniyorsun gun gectikce. Onlar ayniiiii diye gecistirirken senden detay istiyorlar.Coook sey var aslinda bu konuda soyleyecegim ama yerini doldurmayayim :) Bloguna gelen yorumlarla ayni aslinda. Sen onlarin bloglarina girip yorum birakiyorsan onlarda geliyorlar, ugramazsan onlarda ugramiyorlar, ta ki sen bir daha ugrayana kadar...