26 Şubat 2008 Salı

Bir önceki yazimda recetelerini verecegim vejetaryen yemeklerini yemek icin 'vejetaryen olmak zorunda degilsiniz' demi$tim, bunu henüz bu bilince varmi$ biri olarak, ukalalik etmemek icin böyle dile getirdim cünkü.

Cünkü...

Bu gibi degi$imler zaman istiyor, 'hadi ben artik et yemeyeyim' demekle olmuyor. Öncelikle üzerinde dü$ünmeye ba$lamak gerekiyor, sorgulamaya ba$lamak.

Her konuyu aci$imda, annem de babam da tepki verirdi. 'Kizim gidasiz kalirsin maazallah, vücudun zayif dü$er' derlerdi, canlarim bilmezler ki... Onlara ögretileni ezberlemi$ler.

Ben ara$tirdim insanin hayvan eti yemeden de gayet güzel ve saglikli ya$ayabilecegini ögrendim. Her insanin günlük almasi gereken, protein, karbonhidrat vs.. miktarlarini hayvanciklarin etleri haricinde ba$ka nelerden alabilecegimi ögrendim.


Eger ki$i hayvanlari gercekten seviyorsa, ama et yemeyi kesmek icin zamana ihtiyaci varsa...

*Hic olmazsa onlari acimasizca deneylerinde kullanmayan markalarin ürünlerini satin almak

*Cin'den gelen ve cogunlukla bir milyoncular denen yerlerde satilan, oyuncak, toka, süs, püs bilhassa üzeri tüylü $eyleri satin almamak (cünkü her yil milyonlarca kedi ve köpek bu nedenle Cin'de katlediliyor-derileri yüzülüyor)

*Canta, kemer, cüzdan gibi esyalarin ne marka ve ne derisinden oldugu bizim ne kalitede bir insan oldugumuzun göstergesi degildir... Böyle e$yalari hakiki deri satin almamak, almamaya cali$mak

gibi kücük gibi gözüken ama bence anlamli desteklerin de verilebilecegini ögrendim.

Tipki küresel isinmanin önüne gecmek icin uygulanabilecek kücücük seyler gibi, degi$mez demeyin, degi$in, degi$tirin :)

Kelebek etkisi deyin, zincirleme etkile$im deyin ne derseniz deyin. Dokundugunuz yerde iziniz kalsin :)



resimler www.dpchallenge.com sitesinden

Hiç yorum yok: