8 Ekim 2008 Çarşamba

ANIL ADINDA BIR COCUK

Eminim bugün bir çok blogda aynı link karşınıza çıktı. Ben ilk Haydins'den farkedip gittim.

Darmadağın oldum, lönk diye kalakaldım o saatten sonra. Tanımlar, istekler, dilekler, şikayetler her şeyin içi boşaldı. Düsünsenize 25 yaşında daha. Ve doktorlar sadece 2 ay daha ömür biçmişler.
60 gün...

Sevdiklerimi, yakınlarımı gözümün önüne getirdim, onları bu hikayenin baş kişisi yaptım hayalimde. Ve o son 60 günü düşündüm.
Sokaklara atardım kendimi... Yeter ki o iliğin bulunacağı insan çıksın, bir tane daha teste giden olsun diye tanıdığım tanımadığım herkesin ayaklarına kapanır yalvarırdım. Kurtarın kardeşimi, kurtarın arkadaşımı, kurtarın herkimse işte onu diye... Çaresizlik ne fena şeydir değil mi... İnsanın çaresizlik içinde eli kolu bağlı kalması... Aranan şeyin parayla, maddiyatla ölçülemeyecek bir değerinin olması...
Para varmış yokmuş kime ne... Yoksa yok... Yok...

Ateş düştügü yeri yakıyor hep... Kan arayanların, ilik nakline ihtiyacı olanların oluşturduğu yardım emailleri çoğu zaman okunmadan siliniyor, ya da onu direkt olarak başkalarına iletmek hastaneye gidip kan vermekten daha kolay geliyor. İnsanın kendi içi yanmadan, başkasının acısını da anlaması mümkün olamıyor...
Ne olur herkes işini gücünü bırakıp gitse. Destek için elinden gayet de gelebilir bir şey olan bir tüp kanını feda etse...

Ayrıca genel bilgi için:
İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Kemik İliği Bankası'nin internet sitesi.
Gönüllü verici olmak için tek yapılması gereken kücük bir tüp kan vermek ve bir form doldurmak... Ve bir hastaya deva olmak umuduyla beklemek... Bir dahaki gidişimde muhakkak kan örneği vereceğim. Basmakalıp bir cümle olacak ama 'bir gün herkesin başına gelebilir...'


Puflamaya ic sıkıntılarına devam....

3 yorum:

Bilun ŞEN dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın Demet.. Çok çok teşekkürler desteğin ve hissettiklerin için..

B5 dedi ki...

Senin bu yazindan sonra dunden beri dusunuyorum bu olayi. TR de mi burada mi kayit olsam diye... Kizkardese bir soracagim.
Duyurdugun icin cok tesekkurler.

Bizim icin basit ama etkisi hayat kadar degerli bir is. Unutmamali...
Bilun'a bir bakalim simdi :)

Demet dedi ki...

Bilun ne demek...Keske daha fazlasini yapabilsem...Gecmisler olsun, bitti gecti diyebilelim, bütün duam bu.

b5'cigim bildigim kadariyla ilik bankalari bu konuda koordineli calisiyorlar. Yani turkiyede bir ihtiyac oldugunda diger ulkelerdeki bankalarla hemen iletisime geciyorlar- Bu arada bilgi buldum hemen yaziyi yeniden duzenliyorum. Hatirlattigin icin tesekkürler! :)