18 Ağustos 2008 Pazartesi

Yaglari vucutta biriktirmek öyle kolay, onlardan kurtulmak öyle zor ki...

Özellikle genc yastaki insanlarin cogu hem egzersiz fakiri bir hayat yasayip hem de sagliksiz, bol yagli, hayvansal agirlikli gidalarla beslenmekten keyif aliyorlar. Ama bu isin sonrasini pek düsünmüyorlar. Ilerleyen yaslarinda da özellikle vucutta birikmis yag kütlelerinden sebep ve tabi farkli sekillerde kendini gösteren türlü saglik sorunlari ile karsilasiyorlar ve belli bir zamandan sonra yasam diyet yemekler anlamina geliyor onlar icin.

Aslinda saglikli yasamak oyle kolay ve keyifli ki...

Biliyorum aliskanlik haline getirmeyen bilmek ve anlamak istemeyebilir; tembellik isine gelir cünkü, malaklar gibi yatmak varken bilmemkaclara kadar degil mi?... Ben de öyleydim, kizmayin sivri dil yapiyorum simdi, ama sahiden ben de öyleydim.
O verdigim neredeyse bir ton agirligi (hic abartmam :p) bile hic egzersiz yapmadan (ama cok yavas) 1,5-2 senede verdim.
Sonrasinda spora basladim ve ilk gunlerde yapilan ölcümler sonucunda hocalarin bile dibi düstü benim yag oranimi görünce. Söyle tepeden tirnaga ve özellikle giyinikken baktiginda hic de öyle bir hava vermiyordum ama neredeyse yagdan ibaret bir bedenim vardi...
Tabi ki hic yagin olmadigi ya da cok az yagin oldugu bir beslenme bicimi tutturamadim hemen, hala da öyle.

Ama önce hayvan yemeyi birakmam ve sonra da laktoz intoleransi nedeniyle sürüyle seye veda etmek zorunda kalmam beni tekrar silkeledi. Cünkü bir baktim ki her gün bol yürüyüs/az kosu (özellikle ayak bilegimin burkulmasindan sonra böyle oldu) yapmama ragmen yine de karin bölgesi ve bacak iclerinde konuslanmis yaglarim eskiye oranla azalmis olmakla birlikte hala yok olmuyordu. Yediklerime ictiklerime bakiyorum, yahu nasil daha saglikli beslenilebilir ki diyorum...
Cok arada sirada kizartma yiyorum ama o kadar da günahim da olsun yani ;)
Zaten beslenme uzmanina gittigimde de beslenme bicimimi takdir etmisti yani isin uzmanindan da onayli artik iyi beslendigim...
Dolayisiyla düsündüm ki egzersizlere de bir el atmam lazim...

Su asagida görmüs oldugunuz egzersiz bir mucize. Capraz mekik :) Sirt üstü yatip elleri ense ve kafanin birlestigi noktada kavusturun, sag dirseginizi karniniza cektiginiz sol dizinize, sol dirseginizi de yine karniniza cektiginiz sag dizinize uzatin/yaklastirin. Bir tarafta nefes alip, diger tarafta nefes verin. (Nefes konusunu sakin atlamayin)
Ve tabi ki bunu yaparken, belinize, sirtinize degil de karin kaslariniza yuklenin. Eger hareketi dogru yapiyorsaniz muhtemelen o kadar da kolay yapamayacaksiniz. (Karin kaslarinizin önceden de antrenmansiz oldugunu düsünürsek)
Tek tarafta sayilari sayin icinizden. Mesela her sol dize yaklasmada...

Ben 15'erden 3 set ile baslamistim. Her set arasinda bacaklari uzatip nefesi düzene sokmak ve birkac saniye dinlenmek olabilir. 3 hafta oldu bugün itibariyle 40'ardan 3 set yapiyorum. Günde 120. Benim kadar hizli gitmek zorunda degilsiniz tabi ama sayilari arttirmadan da olmaz.




Ayrica yeni bakinip buldum ama bunlari önermekte bir sakinca görmüyorum:
su videoda gösterilen 2 hareket üst karin kaslari ve su video da alt karin kaslari icin cok faydali... Ve su videoda da benim en basta önerdigim egzersizin biraz degistirilerek yan karin kaslarina faydasi olan hali var...
Üst karin hareketleri icin verdigim video linkindeki 2. egzersizi bacaklarinizin altina bir kutu ya da sandalye koyarak da yapabilirsiniz ve hatta alternatif olarak ellerinizi basinizin altina koymak yerine sandalyenin bacaklarina uzanmaya calisarak da yapabilirsiniz.

Bu egzersizleri de aralara serpistirmek mümkün...


Notlar

*herkesin bir dayanma siniri var ve herkesin belinin saglamlik derecesi farkli olabilir. Ben uzman degilim sadece yaptiklarimi paylasiyorum. Belinizin agridigini düsünüyorsaniz hareketleri yanlis yapiyorsunuz demektir.

*Mutlaka kücük sayilarla, kücük adimlarla baslamali. Diyet ve egzersiz böyle. 3 gün yapayim göbegim erisin sonra birakayim diyecekseniz hic baslamayin bence... Uzun vadeli düsünün, bundan sonra hayatinizda günde 5-10 dakikanizi alacak böyle bir aktivite olacagini hesap edin, bu yeni yasam biciminize 'hosgeldin' deyin :)

*Bedeninizden aldiginiz ilk isaretler basta basladiginiz sayilari cok kolay yapmaya basladiginizi farketmekle oluyor. Mümkünse sabirsiz olmayin ve eger karin kaslariniz antrenmansizsa 8 adetle filan baslayin. Mesela 8'le basladiniz, bir haftayi bile bulmadan bir bakiyorsunuz 8'e tereyagdan kil ceker gibi gelmissiniz. Bu durumda yapmaniz gereken her seti 3-5 sayi arttirmak... Sonra bir bakiyorsunuz ki yine az geliyor size ve yine sayiyi arttiriyorsunuz. Kendinize hedef koymayin bedeniniz size gereken isareti veriyor zaten...

Ikinci isaret görüntünüzdeki degisiklik oluyor ki bu da hemen dikkatinizi cekmeye basliyor.
2. hafta ile beraber görüntüde kayda deger degisiklikler basliyor.


Ben 3 haftadir sadece üstte fotografi olan hareketi yapiyorum. Ama tabi ki günlük yürüyüs ve kosu saatimi aksatmiyorum. Yarim saat yürüyüs yarim saat kosudan sonra (yarim saat kosabiliyorum artik dikkatinizi cekerim ;) eve gelip mekiklerimi cekip dusa oyle giriyorum.
Eger evle ilgili temizlik toparlama gibi islerim varsa eve gelince o ise girisip sonra mekikleri cekip en son dusa giriyorum.

Sizi bilmem ama ben hic sicak suyla yikanmiyorum, dayanabilecegim oranda soguk su... Bu babamdan bana gecme bir aliskanlik ama cok saglikli oldugu her yerde karsima cikiyor
Dustan cikip da türk kahvemi pisirip bilgisayar basina oturdugum an degmeyin keyfime!

Ise gir de göreyim seni Demet dediginizi duyar gibiyim, hatta ben de kendi kendime ayni seyi dusunuyorum. Ama bir yolunu bulacagim mutlaka birakmamanin.

Yine cok uzattim, böyleyken böyle...

10 yorum:

B5 dedi ki...

40'dan 120? Bravo, etkisini görmemek imkansiz :) Ben tüm vucüt calistirmak zorunda oldugum icin bu sayinin yarisi capraz mekige gidiyordur. Belki daha az. Boyun ve sirt tembelligimden dolayi oncelikle onlari isitmam gerekiyor. Yoksa agri yapar. Hele kosuyu su an asla 30dakika yapamam. Baska hareketlere evet, ama kosu! Tebrikler :)

Senin de mi bilegin burkuk? :) Benim de sag bilek sakat. Kopuk lif ve koltuk degnekli bir gecmisim var. O yüzden bana en önemli sey nedir desen, saglikla yürüyebilmektir derim.

Demet dedi ki...

hehe 27 Nisan ve 16 Mayis tarihli yazilarda bilek burkma hikayemi ayrintilariyla anlatmistim,yürüyebilmenin ne büyük bir sey oldugunu anlamistim...
Demek sen de ayni dertten muzdaripsin. Benimki sol ayak bilegi, 4 aylik göster kizim teyzeye nasil döndügünü :))))

Evet simdilerde 40'ardan 3 sete cikardim toplam 120 oluyor. 15'erle baslamistim. Kaslar güclendikce arttirmak hic sorun degil.

funda dedi ki...

yaşasınnn bu harika oldu yarın hemen başlıyorum. feci gaza getirdin beni demet. teşekkür ederim :)

Demet dedi ki...

Rica ederim, gazlamayi kendime görev biliyorum artik, ne mutlu :))

Adsız dedi ki...

demetcim bu yazdıklarınla banada yol gösterdin. ama gelde burda nasıl yürüyüş yapabilirsinki . hadi iş var onu geçiyorum .ama en önemlisi park yada koşu alanı yok artık eskisi gibii , sahil diyeceksin ,oda berbat durumda . bizde ne yapalım salonlarda idare ediyoruz. ama inan o yaptıgım 45 dakika koşu bandında yürümek zulum geliyor bana . hiç sevmedim sevemiycemde galiba. işte mecburuz malesefki.
senin anlattıgın harekete dayanarak , beden ögretmeninin yaptırdıgı karın kasları için olan geldi ( hatırlıyormusun ) ozaman kolay geliyordu, diyemiycem ama şu durumdan daha kolaydı inan bana.seni tebrik ediyorum bu arada iraden ve besleme alışkanlıgını degişterebildigin için.Hoş senin elinden heriş gelir,becerikli arkadaşım. bununda üstesinden gelmişsin, yazdıkların herşeyi anlatıyor.
diğer hareketleride bekliyorum demetcimm :))))
SİBEL

Zamandan Sızan dedi ki...

yazını okumadan resime taş oldum diye bir yazayım dedim..adamım nasılda güzel bakmış ;)birde bugun çarşıda dolaşırken yazılarını takip ediyormusun bilmem ama elif savaş var hani http://www.elifsavas.com/blog/ hüthütkuşu onu gördüm ve o sevimli oglunu biraz konuştuk hayat işte o Amerika'dan ben Ankara'dan Antalya da karşılaşmak..yazayım dedim..birgün belki seninlede karşılaşırız..

Demet dedi ki...

Ah Sibel'im canim benim! :)
Önemli olan hareket etmek inan ki, nasil ve nerede oldugu o kadar da önemli degil, o yuzden sen kosu bandini da birakma sekerim ;)

Kiymet, biliyordum Paul Auster'a hemen bir laf atacagini, hehhehhee :)))
Elif Savas'i biliyorum evet, güncelledikce de takip ediyorum blogunu. Belki karsilasir belki de bulusuruz nasil denk gelirse degil mi? Ankara'ya gelirsem bir gün, kesin haber veririm :))

nilly dedi ki...

Spora baslayip birakmak en kotusu. Ben birkac kere yaptigim icin biliyorum. Eskiden derdim ki 'Azim'le takiliyorum. Kilo almaya baslayinca arkadaslar 'Azim'e noldu diyorlardi bende ayrildik diyordum. Yeni bir 'azim' bulamadim kendime hala. 'irade' arayislarina mi baslasam ne :)))

Brajeshwari dedi ki...

Zayıflamaya en yardım eden şey, bence insanın zayıflayıp-saglıklı olacagına inanci..Bende dietisyene gittim 1 yıl kadar..Bana ilk öğrettiği sürekli " zayıflıyorum, sağlıklı yemek yiyorum, vucudum tum bunlara tepki vererek inceliyor" şeklinde olumla yaptırmaktı.Bunlar beni kızartmalardan korudu,çünkü sağlıklı besleniyorum diyordum günde binkez...Sadece spor degil,o azmin gelmesi için içine fazlasıyla "inanç" eklemek gerekiyor birazda..

sevgiler

Demet dedi ki...

Hosgeldin buralara Brajeshwari :)
Dedigin dogru. Kisi sadece estetik amacla bu ise kalkisirsa (ki estetik amaclar kalkismasinin da cogunlukla bir itici gücü oluyor) eninde sonunda fikir degistirip 'amaan' diyebiliyor. Ama saglikli yasamak amac oldugunda, zaten beden sinyalleri veriyor. Az da olsa egzersiz yapilan günler ic huzuru tam oluyor örnegin, ihmal edilen günlerde de insanin ici icini yiyor, en azindan benim:)
Baslamak ve bikmadan sonuc almayi beklemek görmek gerek bence.

Nilly'cigim yorumunu atlamisim kusura bakma,azim'e ve irade'ye sahip olmanin yolu bence biraz sabir'dan geciyor. :)