18 Nisan 2008 Cuma

Yoga ile tanismam, Istanbul'da gittigim spor salonu Motus'da oldu. Orada Hatha ve Vinyasa Yoga derslerine de giriyordum. Tabi bu türler yoganin fiziksel duruslar ve nefes teknikleri ile ilgili kismina yogunlasiyorlar. Raja Yoga'nin alt kolu da diyebiliriz.

Neyse uzatmayayim, diger fiziksel spor derslerinde kan ter icinde, aletler, agirliklar, haldir huldur muzikler esliginde oradan oraya atilmalar da guzeldi ama yoga derslerde fondan gelen harika müzigin, ayakkabilarimizi cikarip ciplak ayak kalmanin, güzel nefesler alarak, bedeni güzel güzel esnetmenin tadina variyordum. Yoga derslerinden ciktiktan sonrasi daha bir farkliydi benim icin.

Arkadaslarim bilirler, genel olarak zihin, düsünce bazinda ogretilere temkinli yaklasirim. Oydu buydu semineriydi, kursuydu gezmem, gitmem. Ben her konuda kendimi rehber alirim, icim bana dogruyu soyler, dogru yolu gosterir. Konsantrasyon problemim yoktur (istedigim zamanlarda tabi:) Belki balik olmamdandir bilemiyorum, ihtiyacim oldugunda bir koseye cekilir, kendimle kalir, ya da beslenebilecegim kaynaklari hemen bulabilirim, kendimi beynimi temizler, düze cikaririm.
Burada fiziksel yoga hakkinda arastirma ve okuma sansim oldu, egzersizin her turlusu ise yariyor sonucta, ben de ogrendiklerimi kendi kendime uyguladim ve sonucundan memnun kalacagim asamalarla karsilastim bedenimde.

Ama felsefesini de merak ediyorum tabi. Uzun bir yol biliyorum ama Evren'in yazisindan sonraki yorumlar bolumunde soyledigi gibi ''adim adim ve uzun bir zamana yayarak yapilmali her sey.''

Bir arkadasimdan e-posta aldim, dün geceki yazimi okuduktan sonra yazmis, gittigim ogretiyle ilgili olumsuz bir kac duyum almis ve beni uyarmak istemis sagolsun.

Arastiracagim tabi ki, herkes hakkinda her seyi biliyorum dersem yalan soylemis olurum. Ama daha once arastirmalarim sirasinda hic boyle bir uyariya rastlamamistim.

Yoga felsefesi cok genis ve cok derin ve cok eski. Sadece 70'lerde kuruldugu söylenen Sahaja Yoga ogretisi ile aciklanamayacak kadar yani...

Ama sonuc olarak, evrene karsi pozitif duygularla dolu, enerjisi kuvvetli 8-9 insanla daha ayni ortamda 1,5 saat gecirmek benim icin cok guzeldi. Ortalikta dolasan ve beni sarip sarmalayan enerji cok guzeldi.

Ay cok fenayim ama pencerelerin jaluzileri kapandiktan ve isiklar azaltildiktan sonra ''amanin bir 'eyes wide shut' ornegi yasamasak'' da dedim icimden :)) Ama tamamen pislik olsun diye, kendimi eglendirmek icin. Gülme krizine tutulmayalim diye esimin kulagina bile fisildamadim yani :)))

ahahahaha ay simdi gülebilirim artik :))

Güzeldi güzel...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Hehh şimdi oldu. BÖyle kısaca yazınca kesmiyor yahu :))

yaban dedi ki...

sen gittigin ortami guzellestirmissin, ondandir..

Demet dedi ki...

yok yok, daha da yazmak sart oldu artik :)