16 Mart 2008 Pazar

resim kaynagi: www.pixelquelle.de


Iste buralarin bana göre en güzel öten kusu. Ismi 'Amsel'. Bizim Türkiye'de de var mi bilmiyorum ama oradayken hic görmedigime eminim. Hos hangi kusu görüyoruz ki?... Son zamanlar güvercin ya da kargalari bile göremez olmustum...Sözlükte türkce karsiligi 'karatavuk' olarak geciyor.

Ilk gördügüm zamanlarda bu Amsel kusunu karga yavrusu sanmistim. Zaten boyutu da -eger gördüyseniz- karga yavrusu kadar. Güvercinden kücük yani.

Aslinda gagasinin renginden dolayi suphe kalmisti icimde ama olmadigina emin olmam su sekilde oldu: Bir gün kurs yolumda cok yakinindan gectim ve her sabah ayni yoldan gelirken kulagima gelen muhtesem seslerin bu kustan ciktigini farkettim. Gülünc bir durum olabilir ama etrafimda kimseciklerin olmamasinin verdigi rahatlikla hic kipirdamadan durdum ve onun cikardigi seslere cok yakin sesler cikarmaya calistim. Ilgisini cekmeyi basardigimi da benim pesimden ötüp sonra benim de ötmem icin beni beklemesinden anladim, bir o ötüyordu bir ben... Komikti ama cok egleniyordum...

Sonra elimi cantama atacak oldum fotograf makinemi cikarmak icin hemen kacti. Ama ben internetten cok güzel bir fotografini bulup buraya koydum nihayetinde. Ismini bilmedigim icin biraz geciktim aslinda. Ama bu sabah esimin 'arama motoruna görsel özelliklerini yazarak arat' nasihatinden sonra hemen buluverdim.

Tanistiniz Deutschland ellerinin Amsel kusuyla artik :)

Hiç yorum yok: