7 Şubat 2008 Perşembe

küresel isinmaya kar$i neler yapabiliriz?..

ntvmsnbc'nin sitesinden toparladigim bilgileri payla$mak istedim, her birimizin yapabilecegi $eyler var:
  • enerji dostu ampuller kullanmak

  • televizyonlari bekleme konumunda birakmamak, tamamen kapatmak

  • mümkünse klima yerine vantilatör (benim notum: en azindan $imarik davranmayip cok zor kalindigi durumlarda asgari duzeyde kullanilabilir.)

  • e$yalar radyatörleri kapatmayacak $ekilde yerle$tirilmeli

  • di$ fircalama, bula$ik yikama, tra$ olma gibi ufak tefek i$lerde muslugu acik birakmamak; (benim eklemem: du$ alirken banyoda yillanmamak)

  • klozetlere asilan temizleme maddelerini kullanmamak

  • akan tesisat varsa onarmak

  • mümkün oldugunca toplu ta$ima araclarini tercih etmek

  • kisa mesafeleri yürümek

  • arkada$lar bu maddeyi ben ekliyorum, burada gördügüm ve cok ba$arili buldugum bir uygulama. birkac ali$veris po$eti edinin ama bunlar plastikten olmuyor, kalin/cadir kuma$i gibi bir malzemeden yapiliyor. Ali$verisde kasada ödeme i$i bittiginde bir kenara cekilip, aldiklarinizi evden getirdiginiz sirt cantaniza ya da ali$veri$ po$etinize koyuyorsunuz. sonraki ali$veri$lerinizde tekrar tekrar ayni cantalari kullaniyorsunuz, ve ev yüzlerce po$etle dolmuyor.

  • cali$anlar icin! Yazicidan cikti alma mümkün olan en az seviyeye indirilmeli.

  • elektrikli e$yalari almadan önce iyi ara$tirip, elektrik tüketimi dü$ük modeller tercih edilmeli...

Gördügünüz gibi, bunlarin bir cogu yapmasi hic de zor olmayan $eyler... ''Bir tek benim yapmamla olmaz'' demeyin lütfen, her $ey degi$ir....

Hiç yorum yok: