2 Ocak 2008 Çarşamba

Yeni Yil Yenile Bizi



Hamburg'daki ilk yeni yila giri$im coook guzeldi :) Unutamayacagim cinsten yani.! Böyle olmasi icin ben de kendimce elimden geleni yaptim :)

Buradaki toplam 5 ki$ilik grubumuzla yilba$i ak$ami bir yemek yemeye ve sonrasinda alemlere akmaya karar verdik. Fakat bu programi yapabildigimizde yilba$ina 2 gün kalmi$ti. Zira caniminiz arkada$larimiz program yapmak icin bizim Istanbul'dan dönmemizi beklemi$lerdi :)))
Son dakika ayaga kalkmamiz ve 5 bir yerden rezervasyon derdine dü$memiz ba$arisizlikla sonuclandi ve tek bir restaurant'da bile yer bulamadik.
Bunun üzerine Portekiz Mahallesi'nde bulu$up, ak$am yemegini yiyecek bir yer arayi$ina girmeye karar verdik. Hic moralimizi bozmayacak, keyfimizi kacirmayacaktik. Yer bulamasak da Burger King ya da Mc Donalds'da hamburger menülü yilba$i yemegi yiyecektik ama ille de di$arida yiyecektik.
Portekiz Mahallesinde kapi kapi dola$tik, her restaurant'a girdik ciktik, bazilarinin inat edip kapisinda bekledik ama limanda havai fi$ek gosterilerinin ba$layacagi saate 2 saat kala biz hala dola$maktaydik :)

Sonunda yilba$i nedeniyle biraz hasilat yapabilmek icin cafe'den bozulup restaurant havasi verilmis bir mekan bulduk. Gece boyunca biz icerideyken, di$ardan garson kilikli adamlar üstü folyoyla kapatilmis tepsiler ta$iyip durdular, verdigimiz yemek sipari$lerinin kar$i restaurant'dan geliyor olmadigindan hic emin olamadik :)

Tombul kiz garson gece boyunca göbegini sallaya sallaya oynadi, bu yüzden hep bir$eyleri bekledik masada :)

Kocamla ben de geri kalmadik tabi, muhte$em danslarimiza orada yemek masasinin yanindaki sinirli alanda ba$ladik :)

Bizim ocakba$larinda yapilir ya hani 'ortaya yanar döner bi$eyler' diye. Tam da onun gibi bir yemek siparis etmi$im, icinden alevler cikan bir tabagin icindeydi yemegim :)

Yemek fasli bitince bir $i$e $ampanya satin alip limanin oradaki köprünün yolunu tuttuk, hamburg belediyesinin her sene yaptigi havai fisek gosterisi, halktan insanlarin ozel olarak satin alip patlattigi fiseklerle bir araya gelince izlenmesine doyulamayacak güzellikte 1 saat gecirdik limanda.
Buralarda feuerwerk denen catapat, torpil, bizdeki kiz kaciran tarzi atesli oyuncaklar, kucuk capli ve orta capli amator havai fi$ekler inanilmaz bir sektörmü$. Bütün sene bunlarin üretimi yapilir, yeni yila girilmesine bir hafta kaladan itibaren de hizla satilirmi$.
Sahiden de yilba$i gecesinden yakla$ik bir hafta once gencler sokakta zaman zaman patlatmaya ba$ladilar. Ilk önceleri korktum, bomba atiliyor filan sandim ama sonra ali$tim :)
Ama tabi 31 Aralik gecesi, özellikle 23:30'dan itibaren cildirmis gibiydiler. Sokaklarda göz gözü görmüyordu. Hemen hemen a$agidaki gibi, ama siz daha göz gözü görmeyen bir hava tahayyül edin ;)


Neyse efenim, rengarenk gökyüzü altinda $ampanyamizi yudumlayarak, öpü$erek, kokla$arak girdik yeni yila. $ükrettim, benim ve sevdiklerimin sagligi ve ne$esi yerinde oldugu icin, dua ettim yeni senede de böyle olsun diye.



Yeni yila girdikten takribi 45 dk sonra bir sonraki duragimizin yolunu tuttuk. Altona tarafinda bulunan bir yunan gece klübune gittik. Bu arada metro istasyonunda arkada$larimizin bilet almalarini beklerken kocamin, istasyonun yanki yapan ortaminda, gözlerimin icine bakarak soyledigi muhte$em $arkiyi ve yanimizdan gecenlerin nasil hayran hayran baktigini da eklemeden edemeyecegim :p
Gittigimiz klüp fena degildi, eglendik, zipladik, danslar ettik. Fatih Akin da oradaydi, kendi halinde arkadaslariyla egleniyordu. Onunla bir fotograf cektirmek istedim ve makinamiz olmadigi icin yanimizdaki arkadaslardan birinin kamerali cep telefonuna bir süreligine el koydum. Amanin bizimkilerin havasi bozuldu, 'yapma etme, daha görürsün, yahu simdi ne alaka, valla biz altonaya gelemeyiz artik, gitti karizma' naralari atarlarken ben kocami da alip Fatih'in yanina yaklastim. :)))
Elimi uzatip ismimi söyledim, hemen o da elini uzatip bana iyi seneler diledi, daha agzimdan ''FO-'' kismi cikmisti ki, ''tamam cekelim'' deyip elini omzuma ativerdi.
Fotografimiz cekildi ama $u anda eklenemiyor blogcum, telefonunu kullandigimiz arkada$in insaf ve de keyfine kalmi$ durumdayim. Baskilarim ve ek$imelerim fotografi alana kadar sürecektir ;)
Neyse efenim, o mekandan ciktik, tekrar sternschanze'ye dönmek üzere istasyona dogru yürürken bir de ne duyayim? Davul zurna sesleri, halay havalari!!! :)
Allaaahhhhh! diyerek Özgürü ellerinden cekerekten ve ko$araktan caddenin karsisina gectim. Hemencik mekanin kapisini acip halayin ortasina daldik, onlarla iki döndük ve $a$kin baki$lari arasinda IYI SENELER! dileyerek ve yine ko$arak oradan ayrildik.
Hamburg'a gideceksin de orada davul zurna sesi duyacaksin da halay tutacaksin deseler, hahahaha?! derdim vallaha billaha :) Rafet El Roman söyledi yani: $uuuu hayatta neler oluuyooorr!
Bir sonraki duragimiz yine bir yunan mekaniydi. Burasi bir önceki mekandan farkli olarak daha geleneksel muzikler caliyordu ve restaurant'di.
Burada da bir$eyler icip, yunan havalari oynadik ve son duragimiza gitmek üzere oradan da kalktik.
Son duragimiz türk bir abinin yeri olan bir cafe idi. Orada da takildik 1-1,5 saat kadar, oynadik, zipladik, yeni arkada$larla tani$tik ve geceyi sonlandirdik, halay da cektim yine ya, Dj pek bir ce$itliydi. En son hatirladigim 'dam üstünde uy neler, tombul tombul memeler'caliyordu DJ :))) neyseki bir espri olarak araya katildigi ile kaldi ve latin havalari izledi onu :)
Yilba$i gecesinin bir özelligi de benim sigara ictigim son gece olacak olmasiydi.
Uyandigimdan yattigim saate kadar yaklasik 2,5 pakete yakin sigara icerek kapanisi, hic icmedigim kadar cok sigara icerek pek bir $anli yaptim.
Eve geldigimizde sanirim saat 05 bucuk civariydi, sakincecik son bir sigara yaktim ve ictim. Söndürürken söyledim, 'son sigarami da söndürüyorum' diye, benim hevesimi kirmak istemiyordu ama ben hissediyordum, birakabilecegime -cok sevinmekle birlikte- inanamiyordu.
Istanbulda olsaydim kesinlikle birakamazdim, buna eminim.
Burada evde bir tek icen benim, arkadas grubumuzda tek icen benim... Bu firsat ele zor gececek bir firsatti. Kendimi gulyabani gibi hissediyordum özellikle di$ari ciktigimiz gecelerde pof pof bir tek ben icerken :)
Neyse gecti gitti...
BIRAKTIM YAAAA BIRAKTIIIMMMM! BUNU DA BA$ARDIM!!!

Hiç yorum yok: