27 Ocak 2008 Pazar


Biliyorum yazamadim :(
Persembe günü kurs dönüsü ne olmustu ki, hatirlamiyorum bile... Yazamadim kaldim :) Yazalim bakalim:






I$te hayatimi güzelle$tiren objeler... Ta$larim, deniz kabuklarim, ciceklerim, mumlarim, tütsülerim, yogi cayim(icinde tarcin, zencefil, kakuli, karabiber var, Songül'den yadigar/buralarda da bulabildigim icin cok seviniyorum) ve fotograf makinamin kordonu (dermi$im :p).

Bugünlerde yogaya merak saldim, Istanbul'da iken kayitli oldugum spor salonunda derslerine giriyordum ama o zamanlar yazik ki önemini degerini kavrayamami$im.

Gecenlerde bir arkadasim Tibet'in Genclik Pinari diye bir kitaptan söz etti, söz etmekle kalmadi birinci kitabin neredeyse tamamini scan edip dosyalar halinde e-postayla gönderdi. Ben de cevremdekilere iletmeye calistim. Tibet'in Genclik Pinari genel olarak 5 adet egzersizden olu$uyor, tabi ki bu da 5 agzersizden ibaret bir ögreti degil fakat, konuya bir yerinden dahil olup, faydalarini gördükce icine dalmak daha bir saglam oluyor sanki ya da kacinilmaz oluyor diyelim. Eger ü$enirse insan, amaan derse (ki bu cok kolay - ben de diyebilirdim ve bunun kiyisindan döndüm) o zaman hic ba$lamiyor ve devaminda deneyimleyecegi bir cok $eyden mahrum ya$amaya devam ediyor. Ama 'mahrum' olma durumundan da bihaber olarak tabi ki, bunu deneyimlemi$ biri olarak ben söyleyebiliyorum. Neyse laf kalabaligi oldu biraz, bu 5 adet egzersizi güne ba$larken, yataga giderken, ögle vakti diledigin zaman yapabilirsin. Zaman icinde yaptikca o sana dogru zamani söylemeye ba$liyor, mesela bana $u aralar sabah erken kalk ve yap diyor, ama direniyorum :))

5 adet egzersiz ilk bir hafta 3'er adet yapiliyor, ikinci hafta 5'er, ücüncü hafta 7'$er ve bu $ekilde her hafta iki sayi arttirarak egzersiz ba$ina 21 tekrara varana kadar devam ediliyor, ondan sonrasi ki$inin kendine kalmi$. Isterse yirmibir'den devam eder, isterse onu da arttirabilir.

Dün itibariyle 7'$er adetlik seriye gectim. Kendimde hissettigim degi$ikliklerin hepsini buradan sayamam ama cok oldugu konusunda size garanti verebilirim :)

Cildim düzeldi, parlakla$ti, metabolizmam hizlandi (mi denir bilmiyorum ama o konuda ya$adigim SIKINTILI durumlar sona erdi),belim inceldi, genel olarak inceldim falan filan... Her$eyden önemlisi kendimi cok iyi hissediyorum.

Tesadüfen internette bir $eylere bakinirken, yoga'daki 'güne$i selamlama' egzersizinin bulundugu bir video gördüm ve farkettim ki icindeki hareketlerden biri, benim yaptigim 5 egzersizden biri. Bunun üzerine ara$tirmaya ve okumaya ba$ladim i$te... Firsat ve arzum oldukca ögrendigim ilginc detaylari buradan payla$irim.

Simdi Yoga'nin felsefesini, tarihini ve ögretilerini okuyorum. Cesitli video sitelerine yüklenmis egzersizleri izliyorum, ve tekrar etmeye cali$iyorum. Artik siyah renkli gazli icecegi ve benzerlerini icmiyorum, cipsti zartti zurrtu yemiyorum, kendime ve bu dünyadaki hediye ya$ami ya$amam icin aracim olan bedenime iyi bakiyorum ve özen gösteriyorum.

Dü$ünüyorum da eger sigarayi birakmami$ olsaydim, bunlarin hepsi bana anlamsiz geliyor olurdu belki de...

Hiç yorum yok: