23 Ağustos 2007 Perşembe

Başlayalım Bakalım :)

Beyoğlu fitaş sinemasında vizyona girdiği an izlemiştim bu filmi, ilkti ama son olmadı. Vizyondan kalkana dek haftada bir kaç kez... Ve her tv'de gosterildiğinde... ve dvd'den... aklıma her geldiğinde... 60 küsur kereler izlediğimi iddia ediyorum ama 1994 yılından bu yana repliklerini ezberleyecek kadar çok izlemiş olduğumu hatırlayarak 'sayılara takılma' diyorum kendi kendime... 'seviyorsun işte'... 'her fırsatta izliyorsun'...

O zamanlar dvd, internet ne gezer; tv'de verdikleri ilk seferde kasete kaydetmiştim tüm filmi. Oturup dinliyordum, saman gibi oturup sadece dinliyordum. Bir daha tv'de oynatılacağı güne kadar böyle idare ediyordum.

Çoook seneler sonra bir gün,birkaç arkadaşla meyhanenin birinde takılıyorduk. Fasıl, rakı, meze, sohbet... Yan masada yaşlı bir çift ve yanlarında gençten iki konukları vardı. Bilindik gaza gelmeler olmuyor değildi tabi. 'Diiizleriniiiin yeriinee-eeee, dayasaydım taşlaraaaa' naralarını atarken masadan masaya 'anasını sattımın_heey gidi' kol sallamalarını yaparken göz göze gelir, o guzel ambiyansa ortak olur olduk. Sonraki şarkılarda masadan masaya -efendice-kadehler kaldırıldı vs...

Gecenin sonuna doğru, kimi tuvalete, kimi hava almaya çıkmışken, kimi hesap bölüşmesine kimi de türk kahvesini içmeye girişmişken (ben dahil) yan masadaki yaşlı adam; ''kapat fincanını, falına bakacağım'' dedi. Hayatımın dumur denilecek bir anısı da tam o anda yaşandı.
Hemen kapattım tabağı fincana, şöyle soldan sağa bir döndürüp ters çevirdim. Şaşırmış ve soran gözlerle yaşlı adama baktım, gayet cool: '' içimden geldi :)'' dedi.

Ne alakası var Leon ile değil mi? Geleceğim, sabır edin :)

Fincan soğudu, beyefendiye uzatıldı. (Yüzü hala gözümün önünde/kulakları çınlasın/kimdir, necidir, nerededir bilmem)

Adam: Sacred geometry hakkinda bir fikrin var mı?

Ben: Immm, yok... Yani, şeyy, Leon filmi var bilir misiniz? Onun sonunda Sting'in bir şarkısı calıyor. işte o şarkının içinde geçiyor bu cümle... oradan biliyorum... Ama bir başka anlamı varsa, bilmiyorum...

Adam: :) Sen bunu bir araştır.

Fincanı tabağın içine oturttu ve bana geri verdi. İçimden ''hadi canım daha neler, bütün ruh hastaları beni mi bulur dedim.''

Çoook seneler sonrasına kadar, o gece oradaki karşılaşmaya da, o fala da, duyduklarıma bir anlam veremedim. Hani aptal saptal rüyalar görürsün de, sabah annene anlattığında '' bi tarafın açık kalmış'' yorumu yapar ya, aynen öyle bir durumdu... :)

devam edecek...

Hiç yorum yok: