4 Ağustos 2012 Cumartesi

Mim: Acayip mi Acayip Sorular

Yazılarını okumaktan çok keyif aldığım yeni blog komşum deeptone'un hayli kazık mimi:

1. Çaresi bulunmayan bir hastalığa yakalandınız ve bunun sonucunda yaklaşık 1 yıllık ömrünüzün kaldığını öğrendiniz. Kalan 1 yılınızda ne yapardınız ?

Bu aralar hayatımı büyük ölçüde sadeleştirmiş, temize çekmiş olduğumu düşünüyorum. En azından sevmediğim bir işi zorla yapmıyorum. Sevmediğim yerlerde ve sevmediğim insanlarla bir arada olmuyorum. Bu yüzden son bir senemi aynen şimdiki gibi yaşamaya devam ederdim. Bebek istemekten vazgeçerdim. Cep telefonumu iptal ederdim. Yazmayı erteleyip durmak için bahanem kalmazdı. Ve sanırım Özgür'ü işinden istifa ettirirdim, benden sonra ne yaparsa yapsın değil mi? Böyle de bencilimdir bazen :)

2. Fobileriniz , takıntılarınız var mı ? Varsa neler ?  

Fobim, örümcekler ve benzeri büyük ve çok bacaklı hayvanlar. (Parmak boğumundan büyük olanlar) Önemli not. Öldürülmelerine kesinlikle razı olamam. Bir şekilde uzaklaşırım ya da birine uzaklaştırması için yalvarırım.
Takıntılarım: Mısırı 2'şerli sıralar halinde yemek, çorapsız olmak, her an gözümün önünde bir yerde, elimin altında ayna olması, düzen, dakiklik, değişiklik. Deeptone'un yaptığının tam aksine çok sevdiğim bir yazarın bütün kitaplarını okuyup bitirmemek yedekte 1-2 tane hep bırakmak. Ya bir gün biterlerse ve yenisi çıkana kadar beklemek zorunda kalırsam diye...

3. Bir sabah kalktınız ve dünyada hiç bir insan olmadığını öğrendiniz, ne yapardınız?  

Önce korkar, ağlar zırlar, tepinirdim. 'Niye ben?' derdim. Sakinleşip yapacak bir şey olmadığını anladığımda doğayı daha yakından tanımaya onu anlamaya çalışırdım. İstanbulda çok olduğundan köpeklerle kedilerle samimiyet kurardım. Özgürlük ve güven duygusunun tadını çıkarırdım bazen. Nasıl olsa araba çarpamaz diye caddelerin ortasında oturur, karanlıkta kuytu yerlerde gezerdim. Yerlerde uyurdum. Ömür bitene kadar böyle idare ederdim işte. 

4. Dünyayı dolaşmak isteseniz hangi ülkeden başlardınız ? Neden ?

Bir önceki sorunun öyle etkisinde kalmışım ki, bir an için uçak nereden bulup da gideceğim diye düşündüm haha! :) Dünyayı dolaşmayı isterdim. Bu mümkün olsaydı medeniyet ve teknolojinin en gelişmiş(!) olduğu yerden başlar geriye (ki bence tersi-ileriye) en ilkeline doğru giderdim ve yeni bir blog açar tüm izlenimlerimi yazardım.

5. İtiraf edin prens/prenses'e dönüşür diye kaç kurbağa öptünüz? 

Amaç öpmek miydi yoksa prense dönüştürmek mi cidden nedenlerimi de sayıyı da hatırlamıyorum :)

6. En son yaşadığınız küçük düşürücü , unutamadığınız olay?

Hastaneye gitmeye çalışan bir çingene ve karısını (yanlarından geçerken konuşmalarını duydum) hiçbir taksinin almaması beni çok etkiledi, günlerce etkisinden çıkamadım. Öyle zamanlarda nedense utanma duygusu yaşıyorum. Irkçılık, ayırımcılık, adamına göre muamele bu ülkede de malesef diz boyu ve bu beni çok üzüyor. Bir de Nurseli İdiz'in başına gelen son olay beni üzdü. 

Geçen yıl çalıştığım ofis kapanıp da işsiz kaldığımda bir iş görüşmesi yapmıştım. Hatta bu alternatif karşıma çıktığında ofisin kapanacağı henüz belli olmuştu ve biz toparlamalar için gitmeye devam ediyorduk. 
Görüştüğüm firmanın verdiği ilan ingilizce idi, ve bu dili bilen birini aradıkları belliydi. Görüşme öncesi elime sınav kitapçığı gibi bir şey tutuşturuldu.Verdikleri türkçe metni ingilizceye, ayrı bir metni ingilizceden türkçeye çevirmemi ve belirttikleri özel konuda ingilizce bir mektup yazmamı istemişlerdi. O an kendimi nedense küçük düşmüş hissettim. Test ediliyor olmak hiç hoşuma gitmemişti. Sonra zaten görüşmede hıncımı aldım; öyle ukala, öyle bilmiş, öyle 'ben iş konusunda hepinizi şeyimde sallarım' havasındaydım ki tahmin edeceğiniz üzere o iş olmadı. İyi ki de olmadı. Kurumsal iş hayatım ofisimin kapanmasıyla sonsuza dek bitti.

7. Asla yanınızdan ayırmadığınız 3 şey ?

Kitap, defter&kalem, ayna.

8. Hayatınızın bir kitap/ film olmasını isteseydiniz hangi kitap/film olmasını isterdiniz ?

Betty Blue 

9. En yakın arkadaşınızın bir uzaylı olduğunu ve sizi ilk denek olarak kendi gezegenine götüreceğini öğrendiniz, ne yapardınız ?

Sevinir ve heyecanlanırdım. İşimiz bitince beni geri getireceğine dair bir anlaşma yapardım. Kabul etmezse şantaja başvururdum.

10. İsviçreli bilim adamları görünmezlik hapını buldu ve siz bu hapı kullanan ilk kişisiniz. Hapı kullandıktan sonra yapıcağınız ilk şey nedir?

İnsanların yatak odalarına sızmak. Gündelik hayatlarını ve gerçeklerini karşılaştırmak. Ve sonra bunları yazmak.

Not: Zorlama yok :)


3 yorum:

deeptone dedi ki...

birinci madde çok güzeeel.
:)
iş görüşmesi iyiymiş.
:)
betty bluuuuu haaaa.
hey beeee.
:)

Demet dedi ki...

:)

Zamandan Sızan dedi ki...

Teşekkürler Demetcim en kısa zamanda yanıtlayacağım.