11 Temmuz 2008 Cuma


Isvecliler buna Gröt diyorlar. Yulafla yapiliyor.

2 yemek kasigi yulaf 1 dl su ile tencereye aliniyor ve karistirilarak kaynatiliyor, isminin anlami gibi bir bulamac halini alana dek... Istenirse keten tohumu da eklenebilir.
Bittikten sonra bir tabaga ya da kaseye aliniyor. Tatlandirmak icin yapilabilecekler de var. Biraz süt, resimdeki gibi recel ya da bal, dövülmüs cerez... Ya da hepsi birden, ama hepsini birden pek tavsiye etmem kalorisi milyonu bulabilir :))

Hos böyle kaloriye can kurban... Özellikle sabah kahvaltilari icin öneririm. Ya da aksam saatlerinde olmamak kaydiyla sabah ya da gün icinde yapilmis spordan sonra...

Yulafin yararlari icin lezzet.com.tr'nin su sayfasina bakabilirsiniz.

7 yorum:

hindiba dedi ki...

Sabah kahvaltılarında müsli yemeyi severim ki temeli yulaftır. Hatta bazen sadece yulaf ezmesi alıp taze meyve ve sevdiğim kuruyemişlerle kendim müsli hazırlamayı severim. Bir ara ekmeklere katıyordum. Ama çok kuvvetli bir şey çıkıyor ortaya. Sonra Almanya'da Gemüsebratlinge denen vejeteryan köftelere katılır, mmm, severek yerim. Kurabiyelere katarım. Ha bir de sütten katı gıdalara geçen bebeklere çok hafifçe haşlayıp taze meyve ekleyerek hazırlanan lapası verilir. Miniklere enerji ve vitamin bombası :)) Bunlar da benim bilip yaptıklarım :)
Sevgiler

zeynep dedi ki...

Böööööö :P

Demet dedi ki...

Evreen tesekkürler, güzel fikirler! :)


Zeyno sen git kizilkayalardan bi sarimsakli hamburger yuvarla en iyisi yulaf filan sana göre degil hihihihi :))))

Tijen dedi ki...

Ben pek severim bunu. Tuzlu yerim. Çok az tuz serpeler, kekik eklerim. Bazen biraz da susam üzerine. En sevdiğim kahvaltılıklardan olur o zaman.

Demet dedi ki...

Aaa Tijeen tuzlusunu hic duymamis, tatmamistim. Güzel bir fikir daha! Cok tesekkürler :)

Adsız dedi ki...

ımmm tijen'in tuzlu tarifi daha olası geldi... Senin tatlı tarifi ise sanki pişmiş müsli hissi uyandırdı. :( evren'in önerileri de hoşmuş, ben de müsliyle tekrar yollarımı birleştirmeye çalışıyorum ama eskiden yediğim gibi hiç olamayacak sanırım. o zamanlar müsli tek besinim gibi bir şeydi. Şimdi çok nadir. :(

yaban

Demet dedi ki...

Ben her durumda her seyin tatlisini tercih ederim genel olarak :))
Ama sabah ögünü icin bana da tuzlu olan daha cok hitap etti. Bana kalsa her ögünü böyle yiyebilirim...