23 Haziran 2008 Pazartesi


Radikal Cumartesi'lerde yazan Ayca Sen'im canim benim bundan sonra hafta ici 2 gün yazacakmis Radikal Gazetesi'nde. Ilk yazi yarin diye haber vermek bir de cook begendigim bir yazisini paylasmak istedim.

***

Hafta sonu ikinci cilek receli denemem basariyla sonuclandi. Yani bir öncekine göre basariyla :))

Tarifte yazan 30-45 dk kaynatma süresini, recel hep gözüme fazla sivi gözüktügü icin biraz uzattim. Yani bir saati gecti sanirim ve kavanoza alip da soguduktan sonra marmelattan hallice oldukca katilasmis oldugunu gördüm. Halbuki önerildigi sekilde porselen bir tabaga bir damla koyup ve de tabagi egip akip akmadigina bile bakmistim. Öneriye göre porselen tabaga damlatilan recel egdiginiz zaman akmiyorsa recel olmus demek idi.
Ben 1 saatin sonunda hala akmadigini farkedince caresiz indiriverdim ocaktan. Iyiki de ona uymamisim yoksa ucuna cubuk taksam seker olacakmis :))

Eh bir dahaki sefere daha iyi olacak tabi :)

7 yorum:

funda dedi ki...

deneye yanıla doğruyu bulmak daha güzel eminim bi sonraki tam kıvamında olucak...evde yapılmışı gibisi yok özellikle pişerken eve yayılan kokuya bayılırım ben... bana 35 40 dakika da çok uzun geldi aslında soğuduğunda koyulaşıyor reçel benim bildiğim..neyse kafanı karıştırmıyım ben bir cahil bir cahile cehaletten başka ne öğretebilir :)

ayçobanı dedi ki...

Cilekten sonra sira ormana gidip Blueberrylerden toplamak, ya da frambuaz calilarini kesfetmek, bunlardan toparlamak ve recellerini yapmakta ;)) Hem simdilerde irazlarda oldu, visneler yolda ;)) Seceneklerin artiyor denemelerin icin.

Demet dedi ki...

ayca inanir misin komik ama gercek: düm esime muzdan recel olur mu diye sordum, güldürdüm onu :))
Simdi ögrendim ya baska nelerden yapabilirim diye gözlerim dört dönüyor.
Ormanda blueberry ya da frambuaz toplamak gibi bir deneyim yasamadim hic, görüntüleri az bucuk gözümün önünde ama baska benzer meyveler varsa karistirmaktan korkarim. Ama internet sagolsun hemen bakar ögrenirim ve toplamaya calisirim. :)
Iraz'i hic cikaramadim ama. Nasil bir sey acaba?

ayçobanı dedi ki...

Haahaahaa cok tatli, bu Iraz, senin saatinde yer alan harika meyve olup, K'si klavyenin azizligine ugramiz kiraz :))) kusura bakma, belli ki okumadan bi telas yollamisim yorumu :))

Blueberry=Heidelbeer, sizin yörede ;) vardir gibime geliyor, yapragi dökülen ormanlarda cali olarak yetisir. Plastik cizmeler giyip ayagina öyle dalman tavsiye edilir, zira sivrisineklerde yasamaya bayiliyor bu calilarin civarinda. Bir de tam zamani!! Evren cok daha bilgilidir bu konularda tahminim, eminim dönünce onun tavsiyeleri olacaktir. Kusburnundan da marmelat yapabilirsin. Dogada bol bol ondan da var.

Demet dedi ki...

hahaha Aycaa son zamanlarda hic bu kadar gülmemistim. Caresiz kalip senden yardim isteyene kadar kac sözlük baktim google'de neler yazip aradim bilsen, I yazip aradim i yazip aradim hahahah! buna gülünür :)))))
Bilgiler icin tekrar tesekkürler!

Zamandan Sızan dedi ki...

neymiş şu tarifi yazsana bende ilk kez deneyim bu sayede reçel yapma işini :)

Demet dedi ki...

hemen efenim, yeter ki isteyin, hizmette sInIr yok :))