1 Mayıs 2008 Perşembe

Bugün icin söylemek istedigim iki sey var.

Birincisi 1 Mayis Isci Bayrami icin.
Iscinin ve emekcinin bayrami kutlu olsun. Umarim daha insani, daha saglikli, daha güvenli kosullarda calisma yolunda daha güzel adimlar atilir ve ilerlemeler olur...

Devlet, iscilerin saglikli ve güvenli kosullarda ve insani sartlarda calismalarindan sorumlu, dolayisiyla isletmeleri bu kriterlere uyup uymadiklarini denetlemek icin de sorumlu...

Tekstil sektörü icindeki görevlerimden bir tanesi de calistigim firmanin, Türkiyede üretim yaptirdigi yerleri ve oralarda calisan iscileri uluslararasi belirlenmis kriterler cercevesinde degerlendirmek, denetlemek, eger yerine getirilmeyen noktalar varsa düzenlenmesini saglamak ve bunlarin sonucunda firmamin o isletmeyle calisip calisamayacagina karar vermek...
Aslinda bu konuya ne zamandir deginmek istiyordum ama bugün özet bir kac cümleyle yetineyim. Baska bir zaman daha detayli yazmak üzere, simdilik konuyu kapatayim.

Kisaca bir giris yapma sebebim, aslinda Türkiyede her zaman yasanan ama cogunca yanki bulmadigi icin sessiz sedasiz üzeri örtülen sendikalasma konusuna deginmek istemem.

Süt ürünleri üreten Yörsan firmasi, 400 elemanini ''anayasal haklari olan'' sendikalasmaya gittikleri icin, 'otomasyona geciyoruz' bahanesiyle isten cikartti.

Örgütlenmek, sendikalasmak iscinin anayasal hakkidir, bu hakkini kimse elinden alamaz. Yörsan firmasinin protesto edilmesi gerektigini, ürünlerinin satin alinmamasi gerektigini düsünüyorum, buradan bu anlamli günde bu cagriyi yapmak istiyorum.

****

Söylemek istedigim ikinci sey Mariah'a(Hilal Lüle)...
Canim benim... Güzel melek arkadasim. Mutlusun gittigin yerde biliyorum. Bugün sensiz 3 sene bitti. Seni cok özlüyoruZ (sen anladin;)
Öpüyorum güzel yüzünden...



Senin gidisinle özdeslesti bu siir...

SON ARMAGAN

yalnız bir ağacın öldüğü yerde
üç kere döner kuşlar
sunmak için kederi yaprak perilerine

koruyun onu koruyun
sonsuz uykusunu bu iyi ağacın
kutsayın onu güzel sözlerle

yeni doğmuş bir yıldızın ışıklarıyla
örtün suçsuz gövdesini
kimsesiz gövdesini
sarın iyi sözlerle

sözlerdir artık sadece
beklediği yaşayanlardan
hiçbir işe yaramayan boş sözler

bitti işte, ne rüzgâr
ne ağaç kurtlarının şenlikli çıtırtısı
gece ne ayışığı
ne lanetli karanlık
ne de canlı gülüşü günışığının
okşayacak onun kabuklarını

dönün kuşlar, kuşlar dönün
gözyaşları akıtın sönen yapraklarına
yaşamın son armağanı olsun ağaca

dönün kuşlar üç kez daha
ağacın tek başına öldüğü cıvıltılı ormanda

Ayten Mutlu

2 yorum:

funda dedi ki...

ben de sözlerinize katılıyorum ve 1 mayısın dayanışmanın en güzel örneklerinden biri olduğunu düşünüyordum...ta ki bu sabah istanbuldaki görüntüleri izleyinceye kadar...bu güzel bayramı kutlayamıyoruz ne yazıkki... belki birlikte yaşamayı başarırsak, belki de hep birlikte doğaya yük olmadan yaşayabilirsek 1 mayısları ve baharın güzelliklerini içimize sindirerek kutlayabiliriz... sevgiler benden...

zeynep dedi ki...

Biz özel sektörde çalışan insanların durumu daha da vahim. Patronun ağzından çıkacak lafa bakıyoruz. Sendikamız yok. Çalıştıkça çalışıyoruz. Çok fena valla yorgunluktan yazacak halim bile yok :(