24 Nisan 2008 Perşembe

www.resimcity.com


Asagidaki sarkinin sözleri aslinda yazacagim konuyla bire bir ilgili degil. Ama yine de yazmak istedim, icinden kadin gecen bir hikaye varsa benim aklima hep bu sarki gelir. Ünzile bir tek köyde olmaz ha, aman bunu unutmayin. Ünzile'ler her yerde olur. Susarlar, katlanirlar, yok sayarlar bazi seyleri, görmezden gelirler. Mustafa Hakkinda Hersey'de Mustafa'nin annesinin dedigi gibi 'cildirmamak, düsünmemek icin akillarini cikarip atarlar'... Böyle kadinlar var. Ünzileler.
Bir arabesk laf var ya, paranin ve imanin kimde oldugu bilinmez diye, ünzile'ler de bilinmezler. Aramizdalar ama hem de cok fazla, ben biliyorum...

ünzile insan dölü
on kardes besi ölü
büyüdükce un ufak
ve gelir de görücü
inci gibi disi
görücü bilir isi
sögüdüm aglar gider
gün olur hatun kisi

varmadan sekizine ergin oldu ünzile
hem cocuk
hem de kadin
12'sinde ana
bir gül gibi al ve narin
bir su gibi saydam ve sakin
susar kadin ünzile

yagmuru kim döküyor
ünzile kac koyun ediyor
dayaktan uslanali
hicbir sey sormuyor....

korkar durur gitmez
köyün en son citine
inanir o sinirda dünyanin bittigine
ünzile insan dölü
bilinmez nelere gebe
sirlarin mihnetini
yüklenip de beline

aysel gürel

***

Esinden ayrilip yanina yerlesen ve bir süre sonra Istanbul'a geri dönmeye karar veren genc kadina bu konuda razi gelmeyen anne, kizinin inat edip esyalarini toplayip yola cikmasini hazmedemiyor. Pesine düsüyor, otogarda kiskivrak yakaliyor, ve 6 kursunu üzerine yagdiriyor. Kadin hastanede, durumu ciddi.
Anne 'namusumu temizledim' diyor.

Hangi namus kavrami, hangi töre, hangi kural bir anneye evladini öldürme gücünü/cesaretini verir. Evlat sevgisinin de üstünde olan bazi seyler...

Onlar her ne ise kahrolsunlar!

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayır hayır! Ne Ünzileler ne de bu namus kavramı, hele hele namus cinayeti kabul edilebilir gibi değil. Bu kadar dar düşünen, hayatını, bakış açısını örümcek ağlarıyla donatmış insanlarla aynı ülkede yaşamaktan nefret ediyorum ben...Hangi yüzyılda yaşadığımızdan haberlerinin olmayışı, değil birey olarak, kadınlıklarınıa bile saygı duymayışları beni çileden çıkarıyor. Yazılacak çok şey var ama şimdilik bu kadar...

Adsız dedi ki...

Bir annenin nasıl bu kadar cani olabileceğini anlayamıyorum. Kızlar böyle anneler tarafından yetiştirildikçe bu vahşet gelecek nesillere de aktarılacak maalesef...

Demet dedi ki...

*Evrensel Yasam*
'Namus icin'diyenlerin yasami, senin, benim yasantimla bir mi? Degil...

Ben bunun adina dar düsünmek diyemem, ben bunun adina örümcek aglariyla donanmislik diyemem. Onlarinkini kendi bilincimle karsilastiramam.
Ama buna sebep olanlara lanet okuyabilirim. Sisteme sövüp sayabilirim. Suclari yok onlarin, cünkü öyle bir düzen icine doguyorlar.
Kadinliklarina saygi duymayis mi? Kadinlik mi?
Bu konu cok uzar :)
Sevgiler

Demet dedi ki...

Hande, eger vurulan kadin yasarsa, hayatta kalabilirse eminim ki dogurdugu ya da doguracagi cocugun kendi annesi gibi olmasina izin vermeyecek. Cok zaman gerekiyor, yavas yavas ve sabirla degisecek hersey... Bu arada giden gitti olacak ama bir gün bitecek bu sIkIntIlar. Böyle olmasini umuyor ve istiyorum.

Adsız dedi ki...

Madem düzen içine doğmakla bitiyor insanın görevi, o zaman akıl,düşünme, etrafa bakabilme önemli değil öyle mi?...Nice insanlar var öyle ortamlarda doğup kendini geliştirip kurtarabilen...Herşey kaderse tanrı bize niye akıl verdi?

Demet dedi ki...

Sevgili Evrensel Yasam, görev diye birsey olmadigini düsünüyorum. Insanin görevi diye cümleler kurmak yine bizim gibi belli bir bilince erismis insanlarin yapabilecegi birsey. Onlarin dertleri, yasantilari bambaska. Ve bu ucurumu yaratan, biz ve onlar diye ayiranlara öfkeliyim ben en cok. Onlarin sucu yok... Okula gidebilen, egitilebilenler zaten sorgulamayi da ogreniyor beraberinde ama ya cogunluk?
Öfkeni ve olanlari hazmedemeyisini anliyorum...