17 Mart 2008 Pazartesi



Sürpriizzz!! mi acaba? :)

Vejetaryen yemek kitabimdan ilk tarif geliyor, ille de vejetaryen olmak gerekmez cok saglikli hem...

Tarif asagida en sagda gördügünüz kitaptan alinmistir. Parragon Books (yayinevsi oluyor)


Risotto Primavera

6-8 kisi icin


Cevirenin notu (valla kocamdan yardim almadim): 3-4 kisi icin yari yariya malzeme kullanin ya da kafaniza gore. Benden tavsiye, hic bir yemek tarifini kural gibi gormeyin, malzemelerinin azligini coklugunu, pisirme sekillerini, yag miktarini vs. her zaman icinizden geldigi gibi ya da kendi damak tadiniza uyarlayarak ayarlayin.Mesela bu yemekte, kuskonmaz super olur tabi ama olmasa da olur. Ya da bu sebzeler makarna sosu olarak ayarlanabilir.


Malzemeler:

250 gr. ince yesil kuskonmaz



4 yemek kasigi zeytinyagi

175 gr. yesil taze fasulye (2,5 cm'lik seritler halinde verevine dogranmis yamuk yamuk yani :p)

175 gr. kabak(aynen fasulye gibi dogranmis)

250 gr bezelye

1 kuru sogan

4 adet taze sogan (tipki kabak ve taze fasulye gibi 2,5 cm'lik seritler halinde dogranmis)

1-2 dis sarimsak

350 gr pirinc (risotto icin uygunundan)



1,5 lt. sicak su

Biraz tereyagi

Yeterinde tuz ve karabiber

Üzeri icin Parmesan

taze kiyilmis feslegen


Aslinda bu yemegin hazirligi, 2,5 cm uzunlugunda seritler halinde dogranmis kuskonmazlar, fasulyeler, bezelye ve kabaklarin ayni anda, 2 yemek kasigi kizdirilmis yagda teflon tavada sotelenmesi ile basliyor.

Ama ben olsa yemege soyle baslardim.
Büyükce bir tencerede su kaynatirdim, icine de biraz tuz atardim. Sonra bu sebzelerin hepsini
(dogranmis halleriyle) kaynamis suya atip fazla degil 3 dk sonra cikarirdim. Ve cikarir cikarmaz
soguk suyun altina tutardim. Sulari iyice suzuldukten sonra da yukarida ilk adim olarak belirtilmis olan soteleme asamasina gecerdim.

Bu arada taze soganlar haslama degil soteleme asamasinda aralarina eklenecek.

Boyle daha lezzetli olacagina inaniyorum.

Efenim sebzelerimiz dise gelir kivamda yumusayana kadar 3-4 dk soteledikten sonra bir kenara
ayiriyoruz ve pirinc isine giriyoruz.

Kalan 2 yemek kasigi yagi buyukce bir tavada kizdirip isteginize göre yemeklik ya da daha buyukce dogranmis kuru sogani tavaya aliyoruz. Ates ne cok harli ne de zayif olmali. orta ayar...

3-4 dakika kadar cevirdikten sonra sarmisak dislerini ekliyoruz, ve yaklasik 1 dk. daha ceviriyoruz.

Sonra atesi kisiyoruz ve pirincleri ekliyoruz ve sürekli karistiriyoruz ta ki pirincler saydamlasana kadar. Sonra 1,5 lt. sicak suyumuzu cok yavasca ve azar azar, sürekli karistirmaya devam ederek pirinclere eklemeye basliyoruz, pirincler suyu ceker gibi olana kadar eklemeye devam ediyoruz.

Bu noktada atesi biraz harliyoruz (abartmadan) ve pirincler ile eklenen su kremamsi, lapamsi bir kivama gelene dek pisiriyoruz.


Hani pirinclerin suyunu siksaniz 2 yemek kasigi kadar su cikacakmis gibi düsünün tencerenin icindeki vaziyeti.

Yok yok siz en iyisi türkce bir yemek sitesinden (daha iyisi blogundan) risotto pisirmenin püf
noktalari gibi bir bilgi yazisi okuyun. Cünkü tarifi zor, allaaam neden en zor seyi secmisimm!!

Neyse efenim, Diger tarafta sotelenmis sekilde bekleyen sebzeleri tavada pirincimizle karistiriyoruz ve 2 dk. kadar daha ceviriyoruz.


Sonracigima tuzunu karabiberini ekliyor, servis tabaklarina aliyor, biraz tereyagi, biraz parmesan ve kiyilmis taze feslegenle süsleyerek sicakk sicakk servis yapiyoruuz..

pufff! aman ne zor ismis!bütün cabam size yaban ellerden ilginc tarifler vermek idi ise deee
hoscakalin ben uyuyayim artik! :)

Hiç yorum yok: