12 Mart 2008 Çarşamba


Istanbul Kültür Sanat Vakfi'nin sitesinde, 27. Uluslararasi Istanbul Film Festivalinin programina ve film aciklamalarina bakiyordum.
Ilginc bir durum var yazmadan edemeyecegim. Hep son derece heves etmeme ve 'bir daha ki seneye mutlaka takip edecegim' diye kendime söz vermeme ragmen film festivalinin SIKI takipcisi olamadim. Festival sonrasinda vizyona da giren filmleri izlemeye calistim ama, tiyatro festivallarinde hucrelerime kadar yasadigim o ortami film festivallerinde yasayamadim, elma sekerine uzanamayan cocuk gibi uzaktan baktim hep.
Neyse bu bir dip not olarak dursun, sonra tiyatro festivaline de deginecegim tabi ki ama daha var (program 25 Mart'da aciklanacakmis)

27. Istanbul Uluslararasi Film Festivali yine dopdolu, biraz filmler arasinda dola$tim. Beni cok sevindiren iki sey oldu. Iki cok sevdigim arkadasim iki ayri filmde rol almislar.
Onlara torpil yapacagim sayfamda ve ayrica yer verecegim simdi, paylasmak istiyorum sevincimi. Umarim yollari acik olur, daha coook filmlerde rol alirlar...

Bahsedecegim birinci film

GİTMEK
Yönetmen:
Hüseyin Karabey
Oyuncular: Ayça Damgacı (Istanbul Üniversitesi/Dramaturji Bölümü'nden sinif arkadasimdir), Hama Ali Khan, Cengiz Bozkurt
Türkiye, 2008
35 mm / Renkli / 90’
Türkçe-İngilizce-Kürtçe-Farsça; İngilizce altyazılı

Film hakkinda kisa bilgi: Deneyimli belgesel yönetmeni Hüseyin Karabey’in ilk uzun metrajlı sinema filmi, Rotterdam Film Festivali’nin Hubert Bals Fonu’ndan senaryo desteği alarak yola çıktı. Filmin konusu, gerçek bir aşk öyküsüne dayanıyor. Filmde başrolleri paylaşanlarsa gerçek yaşamdaki kendi rollerini oynuyorlar: İstanbul’da bir film setinde tanıştıktan sonra memleketine dönüp savaşın patlamasıyla Irak’ta kalan Hama Ali ve İstanbul’dan ona ulaşmaya çalışan, filmin ortak senaristlerinden Ayça. Filmin çekimleri, İstanbul’da başlayıp Diyarbakır, Mardin, Silopi, Van, İran’ın Urmiye, Kuzey Irak’ın Erbil ve Süleymaniye kentlerinde yapıldı.

Filmin Fragmani



Ikinci film ise,
GÖLGE
Yönetmen:
Mehmet Güreli
Oyuncular: Görkem Yeltan, Kaan Çakır, Serkan Ercan (Serkan da cok eski ve kadim bir dostumdur)
Türkiye, 2008
35 mm / Renkli / 115’
Türkçe; İngilizce altyazılı

Film hakkinda kisa bilgi: Müzisyen, ressam ve yönetmen Mehmet Güreli’nin uzun zamandır beklenen ilk uzun metrajlı filmi Gölge, Türk edebiyatının önemli yazarlarından Peyami Safa’nın intihar, şüphe, kıskançlık, dostluk ve aşk hakkındaki, “kara film bahçelerini binlerce defa arşınlamış” Selma ve Gölgesi romanından uyarlanmış. “Selma ve Gölgesi, bizim coğrafyamızda, bizden yola çıkılarak yazılmış, enfes kurgusuyla göz dolduran, düşündürüp heyecanlandıran bir hikâye. Gizemli bir kadının planlarını gizlice uygulamasını ustaca anlatan, aynı zamanda da iki yakın erkek arkadaşın nasıl olup da birbirini yok edecek birer canavara –usulca, bilinçsizce ve yumuşak bir şekilde– dönüştüğünü gösteren bir yapıt”.

Programinda ilgimi cok ceken bir bölüm de Türk Sinemasi 2007-2008 basligi altinda bulunan 'Belgeseller' kategorisi oldu. Ümit Kivanc'in cektigi Kazim Koyuncu belgeseli 'Sarkilarla Gectim Aranizdan'i izlemek isterdim...

Festival ortamlari gibisi yoktur. Ben Tiyatro Festivalleri sirasinda doya doya yasadim, film festivali ortami da kiskanilasidir.
Üniversitede iken, okul harici zamanlarda bir cafe/restaurant/bar'da calisiyordum. Fitas'in arka sokaginda hos bir isletmeydi ve müdavimlerimiz film festivalini de yakindan takip ederlerdi. Festival zamanlarinda kapagi bizim Cafe'ye bir atarlardi, atis o atis... :)
Istiklal caddesi daha bir misir patlagi kokardi sanki, gosterimlerin yapilacagi sinema salonlarinin önü bayram yeri gibi olurdu.
Aahh ah!
Bu festival ortamlarindan tiyatro festivali zamani daha ayrintili bahsedecedim.

Hiç yorum yok: