28 Mart 2008 Cuma


Bugün marketten aldigim sap kereviz/celery ile ne yapabilirim diye bakinirken food network'de güzel bir tarif gördüm. Yag oranim almis basini gidiyor ama aklim fikrim hala kizartmalarda :)

Tarife göre, 2 inch/5 cm uzunlugunda verevine (hafif yamuklamasina :)) dogradigimiz kerevizleri önce tuzlu suda 7 dakika kadar hasliyoruz. (bu sürenin sebzeyi ne hale getirecegine dair bir fikrim henuz yok, deneyip görecegim. Ben sebzeleri yumusamis degil de diri yemeyi tercih ettigim icin belki de daha az suda tutmak gerekebilecek.
Hasladiktan sonra cirpilmis yumurtaya batirip, cok kizgin yagda nar gibi oluncaya dek kizartiyoruz. Ve sonra kagit havlu serdigimiz bir tabaga cikariyoruz.
Veganlar icin yumurta adimini saymiyoruz...
Bunun yaninda ne iyi gider sizce? Fikri olan var mi? :)

2 yorum:

ayçobanı dedi ki...

Demet, yanina ne gider bilemiyorum cünkü pismis, kizartilmis hic yemedim. Bazen alirim ben de,minik minik keserek, yogurdu da sos gibi kullanip batira bikara öyle taze yerim, esim creme legere'e batiriyor ben hoslanmiyorum, ne gerek var hem onca kremaya!! Ya da, 3 cm ebatlarinda kesip herbirini, oluk gibi olan kisimlarini, marketlerde var adini hatirlayamadigim piramit kutudaki keci peynirleriyle doldurarak bir tabaga tv önü mezesi haline getiririm. Saglikli bir gida ama pisirmeden yemeyi seviyorum :))

Demet dedi ki...

Aaa sagol Ayca, senin verdigin fikir de süper. Dedim ya, nerede yagli bir secenek var elim ona gidiyor. Ama senin önerini de deneyecegim mutlaka. Yaninda yogurt da iyi fikirmis :)