28 Kasım 2007 Çarşamba

Dün evimizin yakinindaki ali$veri$ merkezine deterjan almaya gitmistim. Kar$iya gecmek icin i$iklarda beklerken, önümden bir ambulans gecti. Icindeki sofor ve yanindaki saglik görevlisi saga sola bakiniyorlardi, buralarda bir yeri ariyor gibiydiler. Yolumuz kesi$ecek galiba dedim icimden ve ali$veri$ merkezine girdim.
Girecegim magazanin önünde yerde ya$li bir kadin yatiyordu, dü$mü$ ve kafasini ta$ yere carpmisti. Kafasindan kan geliyordu. Ba$ina insanlar ü$ü$memi$ti. Sadece magazanin tombul kasiyerlerinden biri ba$inda bekliyor elini tutuyor ve onunla sürekli konu$uyordu. Bir de oradan gecen 'ilk yardim bilgisine sahip oldugunu dü$ündügüm bir kadin onunla ilgileniyordu. Hemen yumusak bir kumas/bez bulundu ve yava$ca ba$inin altina kondu. Kadin hic hareket ettirilmedi. Yattigi $ekilden de hic kipirdatilmadigi belliydi.
Diger bazi ya$li insanlar ibretlik bir görüntü gibi uzaktan üzgün gözlerle olanlari izliyordu. Ve ben az önce i$iklardan gecen ambulansin burayi nasil hala bulamami$ olabilecegini dü$ünüyordum.
O kocaman caddedeki tek ve en bilinen ali$veri$ merkezi oydu.
Cok üzüldüm ya$li kadinin haline. Iceri girdim, deterjanlara bakindim, fiyatlarini ve ozelliklerini kar$ila$tirdim, bir de eksik bir $ey var mi diye genel olarak etrafa bakindim. Yaklasik 8-10 dk gezindim magazanin icinde. Ve ben kasada hesabimi öderken saglik görevlileri kadinin yanina yeni gelmi$lerdi.
Eger ben buradan cikmadan bu kadinin öldügünü ögrenirsem cok üzülecegim diye gecirdim aklimdan ama ben hesabimi ödeyene kadar doktor ilk mudahaleyi yapti ve kadini kollarindan tutup ayaga kaldirdilar. Kadin etrafina bakindi, gülümseyerek te$ekkür etti yardim edenlere ve saglik görevlilerinin kollarinda, hastaneye gitmek üzere oradan ayrildi.

Icim bir rahatladi ki sormayin. O ambulansa da gicik oldum, car car bagirmayi bilirsiniz siz ancak! diyecektim
Ama
''car car'' almancada nasil denirdi ki?

Hiç yorum yok: